Inovativní marketing: Storyteling a Guerilla

Guerilla marketing (čti gerija)

má za cíl pomoci malým a středním podnikatelům se představit svým klientům a zaujmout při mnohem nižších nákladech než je standartní marketing. Malé a střední podniky nemají mnohdy takové prostředky na své marketingové aktivity jako nadnárodní společnosti, ovšem chtějí-li úspěšně prodávat své produkty či služby, je pro ně marketing nutností. Za konceptem celé guerilly nestojí peníze, ale NÁPAD. Tento princip marketingu je odvozen od partyzánského boje. (zdroj freshmarketing.cz). My už teď nemusíme za sebe bojovat. Můžeme jen ukázat, kdo jsme, a s čím přicházíme. Vtipně, charakteristicky, hravě a úderně! Překvapení, to je to, oč tu kráčí. 

Storytelling 

se používá, kdykoliv si nevíte rady, jak prodat, jste introvert, a nebo si ještě nejste jistí, jak své zboží nebo talent prodat. Lehkost příjde sama, protože všichni jsme tak trochu v podstatě vypravěči. Storytelling v překladu z angličtiny znamená "vyprávění příběhu". Jedná se o interaktivní formu sdělení příběhu, většinou tato interakce probíhá živě, ústním přenosem mezi vypravěčem a divákem. Mnohdy jde i o uměleckou formu, která staví na jazykovém umění, použití hlasu, pohybu a gesta k zobrazení prvků, obrazů a představ vycházejících z konkrétního příběhu určitému publiku. Rozhodujícími prvky storytellingu jsou děj a postavy, stejně tak jako poselství příběhu. Storytelling není možný bez osoby vypravěče a jeho publika. Rozhodujícími prvky storytellingu jsou děj a postavy, stejně tak jako poselství příběhu.

Obě metody inovativního marketingu mají své online nástroje, které si ukážeme. Storyteling můžete použít ve videu, časosběru, transpartů, komiksů, písniček i básní.